05 лютого 2021

Кіберспорт розвиває корисні навички.

Привіт, всім читачам мого блогу! З Вами Юрій Чернієвський! Продовжу розмову про перспективи кіберспорту в позашкільній освіті і назвемо його умовно "позашкільним починанням". Сьогодні знову поговоримо про кіберспорт і про корисні навички, які він допомагає здобувати кібер спортсменам.
Якщо розглядати кіберспорт в ракурсі його спортивної складової, то тут потрібно звернути увагу, що він вже давно перестав бути веселим дозвіллям, способом вбити час, адже він відноситься до інтелектуальних видів спорту.
Інтелектуальні види спорту вимагають не менш серйозного підходу, ніж будь-яке інше "позашкільне починання". У світовій практиці існують школи, які створили кіберкласи і учні таких класів показують доволі солідну результативність у вивченні багатьох предметів, які потребують від учнів доволі серйозних інтелектуальних зусиль.

Але почнемо з початку. Кіберспорт, безумовно, дуже близький дітям і вони вже фактично освоїли цей простір самостійно і доволі успішно. Потрібно виходити з наявних реалій і бути чесними перед собою і підростаючим поколінням - діти вже захоплені новими технологіями і віртуальним світом, так що впровадження таких занять в освітню систему - це можливість отримати користь з того, що могло б їм зашкодити. Підходи в цьому питанні мають свої особливості і тонкощі, які вимагають від педагога особливого підходу і зусиль, але це все в майбутньому "окупиться" сторицею. Адже кіберспорт дуже допоможе налагодити контакт між вчителем і учнем, дозволить говорити на одній мові. Уроки стають набагато цікавішими. Кіберспорт відкриває перед дітьми багато дверей і дає величезну кількість навичок, необхідних для життя в сучасному суспільстві.

Про які навички йде мова?

По-перше, це компетенції і легкість в поводженні з передовими технологіями. Ми часто стикаємося з тим, що нові розробки, здатні полегшити життя і принести користь, виявляються недоступні попереднім поколінням з причини відсутності компетенцій у даній сфері. Все розвивається настільки швидко, що часом не дуже важко встигнути зорієнтуватися серед динамічних трансформацій цифрового середовища. Інтелектуальні види спорту - це напрям, який може допомогти дитині адаптуватися до динамічних змін. Через, скажімо, 10 років наука і техніка напевно зроблять черговий стрибок, і наші вихованці будуть до нього готові.

По-друге, кіберспорт дає навички спілкування і командної роботи. Під час гри постійно доводиться оперативно контактувати з партнерами по команді, знаходити компроміси, вирішувати конфліктні ситуації, домовлятися, підтримувати один одного. Відсутність навичок командної роботи в учнів може повністю звести на нівець всі зусилля учня по подальшому працевлаштуванню в перспективних професійних сферах, пов'язаних з інформаційними технологіями.

По-третє, кіберспорт, як і будь-який інший спорт, виховує волю до перемоги, цілеспрямованість, працьовитість, відповідальність, ретельність. Ці якості допоможуть людині домогтися успіху в будь-якій сфері діяльності.
Які навички розвиває певна відеогра:

Шутери:

Наприклад, доказом позитивного впливу комп'ютерного спорту служать виміри реакції кіберспортсмена - 130 мілісекунд в порівнянні 200 мілісекунд звичайної людини. Час реакції безпосередньо відповідає за час для прийняття рішення про дію. Швидкість реакції в майбутньому принесе користь при управлінні автортанспортним засобом, або при необхідності надати оперативну допомогу іншій людині за певних форс мажорних обставин.

Стратегії:

Аналітичне мислення і здатність приймати рішення.

Як запобігти мінусам?

Не викликає сумнівів той факт, що неконтрольоване перебування перед монітором звичайно може негативно позначитися на здоров'ї кіберспортсмена. Псуються зір, постава, страждає і загальний рівень фізичної підготовки. Але у закладах освіти неконтрольоване перебування апріорі просто неможливе. Але мінімізувати навіть вірогідність шкоди можна, шляхом взяття під контроль процесу навчання чи тренування, забезпечуючи дітей сучасним обладнанням, що знижує навантаження на очі, чергуванням інтелектуального спорту зі звичайним за правильно вибудованим графіком, згідно якого повинні виконуватися комплекси вправ для профілактики зорової та статичної втоми, рекомендовані санітарним регламентом.

Організація секцій і гуртків на базі позашкільних закладів, шкіл, коледжів, вищих навчальних закладів додасть сторонній контроль над дотриманням частоти віртуальних і фізичних занять, що позитивно позначиться на сприйнятті кіберспорту як гармонійного поєднання розумової і фізичної діяльності. Забезпечить загальнодоступність і безпеку змагального середовища, що дозволить розвивати рухові, розумові, сенсорні навички та етичні навички поведінки в віртуальному середовищі.

Дякую, що Ви дочитали мою публікацію повністю! Маю надію, що інформація була корисною і Вам стане в нагоді! З найкращими побажаннями до Вас, Юрій Чернієвський!

0 Коментарів Підписатися на цей блог