ПОНЯТТЯ SEO

Реклама

 


СЕО, а точніше SEO (Search Engine Optimization) - це оптимізація сайту під пошукові системи, або пошукова оптимізація. Це дії, спрямовані на підвищення позиції сайту в результатах видачі пошукових систем, що призводить до зростання відвідуваності з них.

СЕО передбачає комплексну оцінку сайту, його внутрішню організацію, вміст, структуру, html-код, внутрішні та зовнішні посилання тощо. У результаті має бути сформоване змістове ядро сайту, на підвищення ефективності якого спрямовуються основні зусилля для залучення відвідувачів на ресурс. Фахівець СЕО має розуміти принципи роботи різних пошукових систем (самі пошукові та ранжувальні алгоритми є комерційною таємницею), основи маркетингу, а також психологію користувачів Інтернету. 


Внутрішня пошукова оптимізація - це дії, спрямовані на покращення самого сайту, та в результаті його рангу в пошуковій видачі. До внутрішньої оптимізації належать такі дії:

  • створення семантичного ядра сайту (перелік ключових слів, за якими планується просування ресурсу);
  • вдосконалення внутрішньої структури (читабельні посилання, карта сайту, файл robots.txt);
  • виправлення технічних помилок (дублікатів сторінок, непрацюючих посилань, пришвидшення роботи сайту);
  • покращення дизайну та зручності користування сайтом (так звана юзабіліті);
  • коректне відображення сайту на різних пристроях, адаптивність дизайну;
  • робота над текстом (унікальність вмісту, відповідність ключових слів, їх розподіл у тексті, оптимізація зображень);
  • коректна внутрішня перелінковка (внутрішні посилання між сторінками сайту).

Зовнішня оптимізація - це, в основному, дії, спрямовані на отримання посилань на свій ресурс. Їх можна отримати за рахунок розміщення посилань на сайт у різноманітних базах, дописах форумів, соціальних мережах тощо. Існують також біржі продажу посилань, проте потрібно уважно обирати подібні платформи, бо така практика неприродніх посилань суперечить правилам пошукових систем, і недобросовісний сайт можуть виключити з пошукового індексу, звівши нанівець попередні зусилля.
Про підготовку вмісту сайту йшлося у розділі Проектування сайту, а зараз розглянемо інструменти аналізу ефективності сайту, доступні для кожного веб-дизайнера. Завдяки отриманим даним можна оптимально підібрати базу ключових слів сайту, проаналізувати відвідуваність та виявити проблемні точки.

Для початку варто перевірити, на якій пошуковій позиції знаходиться ваш сайт. Якщо це новостворений ресурс, то до його включення у пошукові бази пройде деякий час (до кількох місяців). Щоб пришвидшити процес можна сповістити Google про його існування за адресою https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url
Якщо ж сайт є у пошуковій базі, його буде виведено серед результатів пошуку. Загалом завдання просування сайту зводиться до того, або сайт потрапив у першу десятку видачі, або принаймні на початок другої десятки (іноді бути на 11 позиції вигідніше, аніж на 10, бо вона знаходиться нагорі сторінки). 
Авторитетність для Google називається PR (PageRank), і розраховується вона для цілого сайту, а не для окремої сторінки. Точний алгоритм розрахунку PageRank є таємницею, і він часто зазнає змін в міру того, як занадто заповзятливі веб-майстри намагаються його обдурити, вказуючи ключові слова що не відповідають вмісту сайту, зловживаючи посиланнями чи іншими прийомами для отримання якомога вищої позиції у пошукових результатах.

Значення PR може коливатись від 1 до 10, і добре розкручений сайт може мати показник 4-5. Значення вище 6 практично недосяжне для індивідуальних проектів, а лише для таких гігантів, як  Microsoft, Adobe, Вікіпедия тощо. 

Для того, щоб спланувати шляхи просування сайту, спочатку потрібно визначитись із цільовими запитами - які ключові слова мають приводити відвідувачів на сайт.

0 Коментарів Підписатися на цей блог